5. Januar 2014

DT Life.Paper.Scrapbook - January Sketch

Ich freue mich immer noch riesig, dass ich bei Life.Paper.Scrapbook mit im Designteam bin. Welch eine Ehre! Zweimal im Monat gibt es eine Challenge auf dem Blog (ja, es gibt nicht nur das Online-Scrapbooking-Magazin). Die Veröffentlichungszeiten haben sich ein bißchen geändert. Aber die Challenges sind immer noch super - ist ja wohl klar!

I am still very happy to be part of the Life.Paper.Scrapbook design team. Quite an honor, indeed. Twice a month there is a challenge on the blog (that's right, they do not only publish the online magazine). Although the specific moment at which the challenges are posted/published has changed the challenges themselves are still great!

Heute gibt es die January Sketch Challenge auf dem Blog und ich zeige euch hier mal etwas detailierter mein Werk.

Today it is time for the January Sketch challenge on their blog and here is my work in detail. But first for the sketch:




Ich finde den Sketch super. Mit diesem Raster kann man vieles draus machen. Mir sind direkt mehrere Ideen im Kopf rumgeschwirrt aber am besten hat mir die Idee mit genähten Linien. Eine Idee wäre auch noch ein Schachbrettmuster oder den Hintergrund mit unterschiedlichen Papieren zu gestalten. Das hier ist mein Layout dazu:

I like this sketch very much as the grid allows me to go with very different design options. As it happens there were quite a bunch of ideas in my head but in the end I liked the sewed lines best. Another option was a checkboard pattern or designing the background with differently colored papers. This is my layout for the sketch:






Material:
Patterned Paper - Studio Calico, Candy Buttons - Basic Grey, Farbspray/mists - Studio Calico, Schleife/bow - American Crafts, Sonstige Embelishments /other embelishments - Studio Calico, Stift/pen - Copic, Stempel/stamp - Studio Calico, Stempelkissen/ink - Hero Arts, Sonstiges/others - Stickgarn/yarn


Hüpft doch mal auf die Seite von Life.Paper.Scrapbook! Dort könnt ihr euch noch die anderen Werke angucken, die meine DT-Kolleginen gestaltet haben.

Hop to the blog of Life.Paper.Scrapbook and take a look at all the designs of my fellow DT members.


Einen Gewinn gibt es auch immer bei Life.Paper.Scrapbook. Dieses Mal ist er von Paper Camellia:

As always you can win something at Life.Paper.Scrapbook - this time it is by Paper Camellia:

"Paper Camellia is a monthly Scrapbook Kit Club founded on the belief that your creative time should be a pleasure. Our goal is to make it easy and effortless for you to create by offering you a destination where beautifully coordinated scrapbook products come together with inspiration, creativity and exceptional customer care. All delivered right to your door. Purchase our Kits individually, or by joining as a monthly subscriber at Papercamellia.com"

Happy scrapping,
Alex

Kommentare:

  1. Such a beautiful layout! Very colorful and bright! Just gorgeous!

    AntwortenLöschen
  2. Gefällt mir gut mit dem bunten Gitter.
    Auch ein schöner Sketch.

    AntwortenLöschen
  3. Sehr cooles Layout und der Sketch gefällt mir auch total gut! Hm, vielleicht fällt mir dazu auch was ein :)

    AntwortenLöschen
  4. Love this, such a great take on the sketch. So happy you joined our team.

    AntwortenLöschen
  5. Wunderbar! Besonders gelungen finde ich deine durchgezogenen Fäden. Da könnte ich mich glatt auch mal dran versuchen.
    LG von
    Stine

    AntwortenLöschen
  6. Love your take on the sketch, looks fabulous
    Mary

    AntwortenLöschen
  7. Fabulous take on the sketch! I love all the bits that you've used!

    AntwortenLöschen
  8. Great take on the sketch! I love all the bits that you've used!

    AntwortenLöschen
  9. Supercooles Layout, liebe Alex :). Ich mag das gelbe Hintergrundpapier und deine Embellie-Cluster sind toll.

    AntwortenLöschen
  10. Glückwunsch noch :) der sketch ist ja toll, den könnte ich mir auch mal vornehmen, wenn nicht schon so viel auf der to-do Liste stehen würde, hihi ;) und schön umgesetzt, die Embellishment Cluster gefallen mir!

    AntwortenLöschen
  11. Such a super-fun layout- welcome to the LPS team Alex!

    AntwortenLöschen
  12. Such a super-fun layout- welcome to the LPS team Alex!

    AntwortenLöschen